Mor; insanlarda sevecenlik ve duyarlılık duygusunu uyandıran bir renktir. Milka da ineğinde ve ambalajında mor rengini kullanarak, insanların bu çikolatayı bireysel değil paylaşarak tüketmesi mesajını vermektedir. 'Var mısın kalpleri yumuşatmaya?' sloganıyla yaptığı reklam filminde Milka ineği, burnuyla insanları birleştirmektedir. Bu da rengin vermek istediği mesajın kanıtıdır.
Beyaz; temizlik, sadelik, masumiyetin simgesidir. Özellikle ilaç sektöründe ve çocuk ürünlerinde bolca karşılaşabileceğiniz bir renktir. Aynı zamanda insan gözü beyaz rengi hemen algıladığı için satış standlarında zıtlık yaratmak için sıkça kullanılır.

Siyah; esrarengiz bir renk olarak algılanır. İnsanlarda, şıklık duygusunu uyandırır. Bu renk, resmiyeti de sembolize eder. Makam arabalarının siyah olmasının nedeni bu yüzdendir. Bununla birlikte siyah rengi; düşme, batma gibi algılar uyandırdığı için özellikle uçak ve gemilerde siyah renk kullanımı tercih edilmez.
Sarı; lüksün, zenginliğin sembolüdür. Uyarı ve dikkat edilmesi gereken yerlerde kullanılır. Trafikte arabaların arasına dikkat çekebilmesi açısından taksiler sarı renktedir.
Turuncu; insan beyninde enerji ve canlılık mesajını uyandırır. Sarı ve kırmızının karışımı olan bu renk, ikisinin de baskın özelliklerini taşımaktadır. Örneğin, kırmızının iştah açıcı olması turuncu renge de yansımıştır. Fast food ürünlerde sıkça kullanılmasının nedeni de budur.
Ceylin Yücel
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder